رفتن به محتوای اصلی
آیا تی آر ایکس برای بانوان بهتر است؟

آیا تی آر ایکس برای بانوان بهتر است؟

پیشنهاد از طریق پیامک

آیا تی آر ایکس برای بانوان بهتر است؟

آیا تی آر ایکس برای بانوان بهتر است؟

این سوال بسیاری از ورزشکاران بانو است که برای بانوان چه ورزشی مناسب است؟

ذات ورزش بسیار نیکو و خوب است اما اهمیت انتخاب ورزش برای بانوان بسیار مهم است. البته هر فرد بسته به نیاز بدنی خود و علاقه ورزشی خود میتواند یک رشته ورزشی را انتخاب کند. در این بین سوال های متعددی وجود دارد که کدام ورزش برای بانوان مفید تر است.

کدام ورزش مناسب است؟

با توجه به اینکه بانوان عزیز قصد حجیم کردن عضلات را ندارند و صرفا به دنبال تناسب اندام هستند ورزش تی آر ایکس نسبت به ورزش بدنسازی بسیار مفید تر است. زیرا در ورزش بدنسازی و کار با دستگاه هدف حجیم و درشت کردن عضلات میباشد در صورتی که رشته تی آر ایکس متمرکز بر فرم دهی و چربی سوزی میباشد.

به علت اینکه ورزش بدنسازی برای بانوان ضایعاتی را نیز بوجود می آورد شدیدا توصیه میکنیم که ورزش بدنسازی را انتخاب نکنند. در صورتی که ورزش تی ار ایکس به هر دلیلی مورد علاقه یکی از بانوان عزیز نباشد میتوانند ورزش هایی همچون پیلاتس ، ایروبیک ، آمادگی جسمانی ، والیبال ، یوگا ، لاغری ، ایزی لاین و …. را بسته به نیاز بدنی خود انتخاب کنند. توجه داشته باشید که ابتدا هدف از ورزش کردن خود را در نظر بگیرید سپس ورزش خود را اغاز کنید.

چند مثال ساده

به عنوان مثال اگر به دنبال لاغری و فرم دهی به بدن هستید رشته تی آر ایکس مناسب شماست. اگر به دنبال افزایش تعادل و انعطاف هستید ورزش پیلاتس و یا تی آر ایکس مناسب شماست. اگر به دنبال ورزشی شاد و در کنار آن لاغری هستید ورزش ایروبیک توصیه میشود. برای افزایش ارامش و بهره وری ذهنی یوگا …. و دیگر ورزش ها نیز به همین ترتیب. 

آیا تی آر ایکس برای بانوان بهتر است؟

تی آر ایکس و مزایای آن 

  • چربی‌سوزی تا 1600 کالری در زمان 50 تا 70 دقیقه 
  • هماهنگ‌سازی عصب و عضله که باعث بالا بردن تعادل ذهنی و فیزیکی می شود. 
  • مورد تایید سازمان‌های استاندارد پزشکی و FDA ایالات متحده. 
  • مفید برای افراد مسن 
  • طراحی سبک و کم حجم 
  • نصب آسان و راحت در هر مکان و زمان 
  • هر گونه تمرینات و حرکات لازم برای آمادگی جسمانی بدون نیاز به سایر وسایل 
  • همزمانی تمرینات و حرکات بطوری که در هر حرکت کل بدن درگیر است
  • بهبود، تعادل، انعطاف پذیری، چابکی، مقاومت و استقامت بدن با یک وسیله در یک زمان 
  • به حرکت درآوردن عضلات اصلی و عضله های جانبی و کوچک 
  • استفاده از وزن بدن در تمرینات و کاهش خطرات گرفتگی عضلات و مفاصل 
  • امکان استفاده برای هر گروه سنی و جنسی، در صورت سلامتی بدن و هر میزان آمادگی جسمانی افراد عادی، ورزشکاران حرفه ای و حتی معلولین جسمی و اصلاح یکسری از عضلاتی که فقر حرکتی دارند. 
  • برنامه های تخصصی برای ورزشکاران حرفه ای و رشته های ورزشی تخصصی
نویسنده : سید محسن طاهری
برای این نوشته 11 نظر ثبت شده است
  1. من سه ماهه دارم یه ورزشی مثه فیتنس کار می کنم. با دشتگاه نیست و با وزنه است بصورت گروهی و راضی هم بود.
    هدفم افزایش وزن و افزایش حجم عضلات هست. در سه ماه کیلو اضافه کردم و از نظر حجم هم بهتر شدم و راضی ام . ولی این ورزش احساس می کنم دیگه خسته م کرده. سالهای قبل هم تجربه بدنسازی رو داشتم ولی این مدل که با دستگاه نیست و با وزنه و هالتر و … بود رو بیشتر دوست داشتم
    حالا سوالم اینه که من وسط این ورزش که هنوز به وزن و حجم دلخواهم نرسیدم اگه بخوام رشته مو عوض کنم کار اشتباهیه آیا؟ یا سه ماه دیگه هم همینو ادامه بدم پشت سر هم بعد عوض کنم؟
    و اگر اشتباه نیست چه رشته ای دیگه ای برام مناسبه؟ آیا تی آر ایکس برای افزایش حجم و وزن اضافه کردن خوبه؟ یا یوگا قدرتی؟ …
    ممنون

    1. با سلام خدمت شما
      اگر از ورزشی رضایت دارید و میدونید که مناسبتون هست نیازی به عوض کردنش نیست. اگر هم جواب گرفتید که قطعا مربیتون خوب کار کرده باهاتون. خستگی در هر رشته ورزشی طبیعی هست و شما باید سعی کنید این دوره زمانی رو پشت سر بزارید. حالا به هر طریقی یا کم کردن تمرینات یا استفاده از مکمل یا عوض کردن تمریناتتون.
      تغییر رشته گاهی جواب میده گاهی هم نه. بدن تا بخواد با رشته جدید وفق پیدا کنه ممکنه زمان بر باشه و ممکنه هم بسیار خوب باشه.
      پیشنهاد ما اینه که همین رشته ورزشی رو ادامه بدید و در مورد تغییر رشته با مربی یا کسی که با آناتومی بدن شما آشناست مشورت کنید.
      موفق باشید

  2. سلام
    من ١٩ سالم هست قدم ١۶٣ و وزنم ۵٢ است چربی ندارم و فقط میخوام قسمت های برامده ی بدنم رو برامده تَر کنم و بازو عامو حجیم تَر کنم و بدنمو سفت کنم
    به نظرتون چه ورزشی مناسب هست برام؟

  3. با سلام.من به دنبال افزایش وزن هستم اما چون لاغرم با هر ورزشی خیلی زود و خیلی زیاد کالری میسوزونم و وزنم کمتر میشه شما چه پیشنهادی دارید

    1. با سلام
      شما باید رژیم غدایی مناسب داشته باشید و در صورتی که لاغری زیادی دارید زیر نظر پزشک حتما از مکمل استفاده کنید. هر ورزشی باعث سوختن کالری میشه اما شما باید بیشتر از کالری ای که میسوزونید مواد غذایی به بدن برسونید. به عنوان مثال یک جلسه تمرینی تی ار ایکس بین 300 تا 1000 کیلو کالری میسوزونید ، شما باید بیشتر از این مقدار کالری به بدن برسونید. در صورتی که غذا به تنهایی نمیتونه این کالری سوزی شما رو برگردونه از مکمل استفاده کنید.
      موفق باشید

  4. سلام من هدفم اینه یخورده از چربی‌های اضافه ی بدنم که مونده رو آب کنم و بعد به بازوهام فرم بدمو شکمم شش تکه کنم
    به نظرتون بدنسازی رو برم یا تی آر ایکس..؟
    شخصی که تو باشگاه کار میکرد می‌گفت اونایی که یه مدت زیادی ورزش نکردن و تحرک خاصی نداشتن بهتره که مستقیم سمت تی آره ایکس نرن.. شما این حرفو تایید میکنید؟

    1. سلام وقت بخیر
      متاسفانه اطلاعات غلط در مورد رشت تی آر ایکس بسیار زیاد هست. این رشته در چند سطح مبتی ، متوسط و پیشرفته طراحی شده و مربیتون مطابق با نیاز بدنیتون برنامه تمرینیتون رو طراحی میکنه. تی آر ایکس برای کسانی که حتی ورزش هم نکرده اند هم مناسب است. رشته بدنسازی برای بانوان رو این مجموعه پیشنهاد نمیکنه چون هدف این ورزش حجیم کردن عظلات هست. ورزش فیتنس با مربی خوب و کاربلد بهترین جایگزین برای بدنسازی هست. شما میتونید یکی از این دورشته رو انتخاب کنید.
      موفق باشید

  5. سلام خسته نباشین من 18 سالمه قدم 161 و وزنم 57 برای اینکه تناسب اندام و هیکل خوبی داشته باشم شما چه رشته ای از بدنسازی رو پیشنهاد میدین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا