آیا تی آر ایکس برای بانوان بهتر است؟

Home / مقاله / آیا تی آر ایکس برای بانوان بهتر است؟

آیا تی آر ایکس برای بانوان بهتر است؟

تی آر ایکس

این سوال بسیاری از ورزشکاران بانو است که برای بانوان چه ورزشی مناسب است؟

ذات ورزش بسیار نیکو و خوب است اما اهمیت انتخاب ورزش برای بانوان بسیار مهم است. البته هر فرد بسته به نیاز بدنی خود و علاقه ورزشی خود میتواند یک رشته ورزشی را انتخاب کند. در این بین سوال های متعددی وجود دارد که کدام ورزش برای بانوان مفید تر است.

کدام ورزش مناسب است؟

با توجه به اینکه بانوان عزیز قصد حجیم کردن عضلات را ندارند و صرفا به دنبال تناسب اندام هستند ورزش تی آر ایکس نسبت به ورزش بدنسازی بسیار مفید تر است. زیرا در ورزش بدنسازی و کار با دستگاه هدف حجیم و درشت کردن عضلات میباشد در صورتی که رشته تی آر ایکس متمرکز بر فرم دهی و چربی سوزی میباشد.

به علت اینکه ورزش بدنسازی برای بانوان ضایعاتی را نیز بوجود می آورد شدیدا توصیه میکنیم که ورزش بدنسازی را انتخاب نکنند. در صورتی که ورزش تی ار ایکس به هر دلیلی مورد علاقه یکی از بانوان عزیز نباشد میتوانند ورزش هایی همچون پیلاتس ، ایروبیک ، آمادگی جسمانی ، والیبال ، یوگا ، لاغری ، ایزی لاین و …. را بسته به نیاز بدنی خود انتخاب کنند. توجه داشته باشید که ابتدا هدف از ورزش کردن خود را در نظر بگیرید سپس ورزش خود را اغاز کنید.

چند مثال ساده

به عنوان مثال اگر به دنبال لاغری و فرم دهی به بدن هستید رشته تی آر ایکس مناسب شماست. اگر به دنبال افزایش تعادل و انعطاف هستید ورزش پیلاتس و یا تی آر ایکس مناسب شماست. اگر به دنبال ورزشی شاد و در کنار آن لاغری هستید ورزش ایروبیک توصیه میشود. برای افزایش ارامش و بهره وری ذهنی یوگا …. و دیگر ورزش ها نیز به همین ترتیب. 

تی آر ایکس

تی آر ایکس و مزایای آن 

•  چربی‌سوزی تا 1600 کالری در زمان 50 تا 70 دقیقه 
•  هماهنگ‌سازی عصب و عضله که باعث بالا بردن تعادل ذهنی و فیزیکی می شود. 
•   مورد تایید سازمان‌های استاندارد پزشکی و FDA ایالات متحده. 
•   مفید برای افراد مسن 
•   طراحی سبک و کم حجم 
•   نصب آسان و راحت در هر مکان و زمان 
•   هر گونه تمرینات و حرکات لازم برای آمادگی جسمانی بدون نیاز به سایر وسایل 
•   همزمانی تمرینات و حرکات بطوری که در هر حرکت کل بدن درگیر است
•  بهبود، تعادل، انعطاف پذیری، چابکی، مقاومت و استقامت بدن با یک وسیله در یک زمان 
•   به حرکت درآوردن عضلات اصلی و عضله های جانبی و کوچک 
•   استفاده از وزن بدن در تمرینات و کاهش خطرات گرفتگی عضلات و مفاصل 
•   امکان استفاده برای هر گروه سنی و جنسی، در صورت سلامتی بدن و هر میزان آمادگی جسمانی افراد عادی، ورزشکاران حرفه ای و حتی معلولین جسمی و اصلاح یکسری از عضلاتی که فقر حرکتی دارند. 
•  برنامه های تخصصی برای ورزشکاران حرفه ای و رشته های ورزشی تخصصی
نویسنده : سید محسن طاهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *